O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
Artykuły

"Cleanest Ship"

"Cleanest Ship" ("Najczystszy statek") jest projektem doświadczalnym koncernu energetycznego BP Group we wspólnym przedsięwzięciu z europejskim projektem "Creating". Centralnym punktem prac doświadczalnych jest zredukowanie do minimum emisji szkodliwych substancji w żegludze śródlądowej.

"Cleanest Ship" ("Najczystszy statek") jest projektem doświadczalnym koncernu energetycznego BP Group we wspólnym przedsięwzięciu z europejskim projektem "Creating". Centralnym punktem prac doświadczalnych jest zredukowanie do minimum emisji szkodliwych substancji w żegludze śródlądowej.

Jako "najczystszy statek" służy holenderski zbiornikowiec "Victoria". Jest on bowiem eksploatowany według aktualnie najnowszych technologii, przy których osiągane są optymalne wyniki transportowe, a emisje szkodliwych czynników w jak największym stopniu redukowane. Jako podstawowy warunek do zminimalizowania przedostawania się do wydechu tych substancji służy wolny od siarki olej napędowy EN 590, którym napędzany jest silnik MTU typoszeregu 4000. Tylko takie paliwo zapobiega wydostawaniu się trujących tlenków siarki do atmosfery.


Aby zmniejszyć wydalanie CO2 zainstalowany tempomat utrzymuje optymalną prędkość statku. Specjalne Diesel-partikel filtry zapobiegają dostawaniu sie stałych cząsteczek paliwa do wydechu. Emisję tlenków azotu znacznie zmniejsza się poprzez wtrysk roztworu mocznika do urządzenia do odazotowania. Jak wykazały badania, tlenki azotu, siarki oraz cząsteczki sadzy mogą zostać nawet do 99% zredukowane!

Dotychczasowe wyniki badań oraz postępy projektu, który przewidziany jest do końca listopada, można śledzić na jego stronie internetowej www.cleanestship.eu

"Creating" jest projektem Komisji Europejskiej, w którym bierze udział 23 partnerów z dziewięciu krajów, m.in. MTU Benelux. Celem jest pokazanie konkurencyjności transportu śródlądowego nad drogowym i co się z tym wiąże przeniesienie ładunków na barki z totalnie przeciążonych i zatrutych spalinami autostrad.
nadesłał Mirek Rajski
Zródło: "Einblick", kwartalnik koncernu Tognum


Udostępnij:

Apis 19.01.2009 3155 wyświetleń 0 komentarzy Drukuj



0 komentarzy

Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Partnerzy

zegluga

Cesni

Zaloguj
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.
Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
Gości online 3
Użytkowników online 0

Łącznie użytkowników: 47
Najnowszy użytkownik: maxxx1988