O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
O nas
Na zdjęciu: członkowie oraz goście i sympatycy podczas zebrania założycielskiego Rady


STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ I DRÓG WODNYCH
"RADA KAPITANÓW ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ"
47-200 KĘDZIERZYN - KOŹLE , UL. WYSPA 22a
Nr konta PKO BP 55 10203714 0000 400203094604
KRS 0000497756


Zarząd Stowarzyszenia:
kpt. ż.w. Paweł Macha - prezes zarządu
kpt. ż.ś. Sławomir Rachudała - v-ce prezes
kpt. ż.ś. Daniel Kotur - członek zarządu

Kontakt:

tel. +48 605 104 904
e-mail: prezes@radakapitanow.pl

            tel. +48 602 552 277
            e-mail: rzecznik@radakapitanow.pl


Rada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej jest elitarnym stowarzyszeniem zrzeszającym wyłącznie doświadczonych i legitymujących się patentem kapitana ludzi związanych z żeglugą i spedycją śródlądową, szkolnictwem żeglugowym, administracją oraz gospodarką wodną. Rada nie jest odpowiednikiem związku zawodowego lecz ciałem opiniującym i doradczym w sprawach istotnych dla interesów branży.

Stowarzyszenie "Rada Kapitanów" przyjęła sobie za główny cel przywrócenie właściwego stanu naszym drogom wodnym chroniąc je od całkowitej degradacji. Rada będzie wspierać i propagować wszelkie ogólnokrajowe i lokalne działania mające na celu odrodzenie transportu wodnego - niegdyś dobrze w Polsce rozwiniętego, a upadającego dziś poprzez wieloletnie zaniedbania.

Poprzez porównanie rozwiązań i dokonań poczynionych na przestrzeni dziejów w innych krajach podjęliśmy próbę zmiany tego stanu rzeczy. Jako stowarzyszenie rejestrowane (z osobowością prawną) chcemy mieć możliwość wpływania na decyzje podejmowane zarówno w społecznościach lokalnych jak i na wszystkich szczeblach administracji państwowej a dotyczące stanu oraz wykorzystania polskich dróg wodnych.

Chcemy też czynnie uczestniczyć w obradach, pracach oraz decyzjach Rad Dorzeczy i innych gremiów decydujących o polityce wodnej i transportowej państwa aby stanowić naturalną przeciwwagę dla radykalnych poglądów środowisk, które zdominowały polską gospodarkę wodną. Będziemy przeciwstawiać się zakusom całkowitego wyrugowania żeglugi śródlądowej z polskich dróg wodnych. Jest to bowiem ze wszech miar nowoczesny, bezpieczny, chroniący zasoby energii nieodnawialnej i nie generujący zanieczyszczeń oraz hałasu rodzaj przewozu towarów. O wymiernych zaletach transportu wodnego śródlądowego można przeczytać tutaj.

W całej Europie na zachód od Odry nowoczesna flota towarowa odciąża drogi i szlaki kolejowe pozostając w harmonii z wymienionymi rodzajami przewozów i tworząc sieć tzw. multimodalnych połączeń. Kilometr bardzo dobrej drogi wodnej (wliczając koszty utrzymania) kosztuje mniej niż kilometr autostrady, a przy autostradzie nikt nie chce mieszkać! Nad wodą zaś - prawie każdy... Pamiętajmy też, że jakość połączeń wodnych i ich rola w systemie transportowym Europy to już nie tylko polska sprawa: (czytaj więcej)...


Redaktor serwisu

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Partnerzy

zegluga

Cesni

Zaloguj
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.
Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
Gości online 2
Użytkowników online 0

Łącznie użytkowników: 47
Najnowszy użytkownik: maxxx1988