
Minister Arkadiusz Marchewka wysłał do Rady Kapitanów pismo, dotyczące projektu rozporządzenia Rady Ministrów zmieniające rozporządzenie w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych z uprzejmą prośbą o zgłaszanie ewentualnych uwag w terminie 14 dni od dnia otrzymania wiadomości.
Szanowni Państwo,
stosownie do postanowień § 36 ust. 1 uchwały Nr 190 Rady Ministrów z dnia 29 października 2013 r. – Regulamin pracy Rady Ministrów (M.P. z 2024 r. poz. 806) uprzejmie informuję, że na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Rządowego Centrum
Legislacji w zakładce Rządowy Proces Legislacyjny umieszczony został projekt rozporządzenia Rady Ministrów zmieniający rozporządzenie w sprawie klasyfikacji śródlądowych dróg wodnych (numer w wykazie RD 117) wraz
z uzasadnieniem i OSR.
Uprzejmie proszę o zgłaszanie ewentualnych uwag do projektu w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma, w tym również drogą elektroniczną na adres: sekretariatDGMiZS@mi.gov.pl
Jednocześnie uprzejmie informuję, że brak odpowiedzi w ww. terminie pozwolę sobie uznać za uzgodnienie treści projektu.
Po co dbać o zabudowę regulacyjną, remontować ostrogi i poprawiać warunki uprawiania żeglugi skoro prościej jest zdeklasować Odrę... Odcinek od ujścia Nysy Łużyckiej do Ognicy jest po stronie niemieckiej w IV klasie, dalej do Szczecina w Vb (fragment mapy na obrazku wiodącym - źródło:
gdws.wsv.bund.de
U nas planuje się jak w załączonej tabeli a raczej jej fragmencie w myśl planowanego rozporządzenia.
Rada Kapitanów przyjęła więc stanowisko jak niżej:
Jednocześnie Rada Kapitanów deklaruje gotowość do spotkania się z przedstawicielami Ministerstwa w celu przedyskutowania istotnych problemów polskich dróg wodnych i ich klasyfikacji. Przypomnieć należy, że ponad 10 lat temu odbył się rejs badawczy, który potwierdził
zaniżenie klasyfikacji rzeki Odry. Z uzyskanych w czasie jego trwania wyników badań do dnia dzisiejszego nie raczyło skorzystać żadne z ministerstw odpowiedzialnych za drogi wodne w Polsce.
Żadne komentarze nie zostały dodane.