O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.
Artykuły

Czy tylko węgiel i kruszywa?

Co można wozić po naszych rzekach skoro są w tak złym stanie, skoro ludzie odpowiedzialni za ich stan zamykając oczy i usta odwracają się do naszych rzek plecami ? Czy tylko węgiel i kruszywa, czy tylko złom i nawozy ?


Koniec czerwca, rzeka Warta.
Transport teatru na wodzie na trasie Kostrzyn - Międzychód - Wronki - Poznań - Gorzów - Hohensatten. Barka holowana "Sturmvogel", długość 60m. szerokość 6,50m. zanurzenie 0,80m. Wewnątrz; restauracja, sala teatralna (scena + 99miejsc na widowni), garderoby, zaplecze techniczne i socjalne. Na górnym pokładzie dwie sceny stałe, oraz dwie sceny przenośne, które rozstawiano na brzegu w zależności od potrzeb. Teatr na Wodzie został przyholowany z Poczdamu, trasą przez EHS, Słubice do Kostrzyna, tam mój pchacz przejął opiekę i obsługę na polskich wodach. Podróżowały dwie grupy aktorskie, około 50 osób (Polacy i Niemcy). Aktorzy mieszkali w miejscowych hotelach, ale zdecydowana większość mieszkała w spartańskich warunkach uznając śpiwór rozłożony na scenie jako jeszcze jeden element wodniackiej przygody. Przedstawienia były bardzo interesujące, tematycznie też powiązane z wodą. Program teatru ukierunkowany był na przyciągnięcie ludzi do rzeki. Mimo kilku wpadek gospodarskich włodarzy miast - impreza była bardzo udana, a szczególnie w Gorzowie Wielkopolskim, gdzie obchodzono własnie 750-lecie miasta. Zachęcałem szefostwo teatru do ponownych odwiedzin polskich szlaków, tym razem Odry. Propozycję przyjęto. Myślę, że władze nadodrzańskich miast będą zainteresowane taką barkową dostawą Kultury i to wprost z wody. Rejs zakończył się w Hohensatten 4.07.2007r.










Koniec czerwca, rzeka Warta.
Równolegle z transportem teatru po Warcie, odbywał się transport handlowy tj. przewieziono z Poznania do Szczecina element największego budowanego przez Cegielskiego silnika okrętowego (7K80MCC). Z uwagi na niski stan wody w Warcie tym razem mógł być przewieziony tylko jeden element. (Normalnie, idą dwa elementy). Transport zakończono 30.06.2007.

Połowa lipca, rzeka Odra i Warta.
Ze Szczecina wyszły dwa moje zestawy. Jeden z barką RO-RO do Poznania po kolejny "silnik", drugi luzem do Malczyc po kadłub zbiornikowca. Transport zbiornikowca przesunął się na sierpień. Pchacz musi więc czekać na przygotowanie transportu, przygotowanie odpowiednich zapasów wody, na przygotowanie "fali". Gdyby istniał stopień wodny Malczyce - stocznia i port Malczyce miałyby znacznie większe niz dziś znaczenie.




Transport "silnika" był zgodny z planami fabryki i moim. Okazało się że jest to I 500 silnik wybubowany przez zakłady Cegielskiego. Pamiętamy, że w żegludze śródlądowej też mieliśmy silniki z Cegielskiego (pierwsze Bizony i dwie 600-ki).
Transport odbył się zgodnie z planem a był to 22-gi " silnik " transportowany wodą. Transporty wodą rozpoczęto w 200I roku.







Koniec lipca, rzeka Odra.
Pchacz firmy DOMMIL wyszedł ze Szczecina do Koźla po kolejnego "DAMENA"....

tekst i zdjęcia: kpt. żegl. śródl. Czesław Szarek


Udostępnij:

Apis 23.01.2009 10426 wyświetleń 0 komentarzy Drukuj



0 komentarzy

Dodaj lub popraw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Żadne komentarze nie zostały dodane.


Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies

Partnerzy

zegluga

Cesni

Zaloguj
Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się.
Zapomniałeś/aś hasła?
Aktualnie online
Gości online 2
Użytkowników online 0

Łącznie użytkowników: 47
Najnowszy użytkownik: maxxx1988