Samorządowcy z Zagłębia Miedziowego stawiają na OdręDrukuj

Samorządowcy z Zagłębia Miedziowego stawiają na OdręPrzedstawiciele samorządów Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego są zgodni: społeczności lokalne powinny korzystać z nadodrzańskiego położenia. Przywrócenie żeglowności Odrze powinno przyczynić się do rozwoju gospodarczego i turystycznego tego regionu.

4 kwietnia w Ścinawie odbył się Konwent Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Miast Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Tematem wiodącym Konwentu było przywrócenie pełnej żeglowności drugiej co do długości rzeki w Polsce oraz szanse i kierunki rozwoju samorządów leżących wzdłuż jej biegu w obszarze rozwoju gospodarczego, turystycznego oraz społecznego.

Odszedł Jacek BezegDrukuj

Odszedł Jacek BezegZmarł nagle w wieku 70 lat Jacek Bezeg, redaktor portalu "Tak dla Odry", bliski współpracownik Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Żeglugi Śródlądowej i Dróg Wodnych
?Rada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej? w Kędzierzynie-Koźlu. Gorliwy orędownik odbudowy polskiej żeglugi śródlądowej. Patriota i prawy człowiek.

Rodzinie i wszystkim, którym strata Jacka sprawiła ból
Składamy serdeczne wyrazy współczucia

Zarząd Rady Kapitanów Żeglugi Śródlądowej

Walne zebranie członków 2018Drukuj

Walne zebranie członków 2018Zarząd Stowarzyszenia "Rada Kapitanów" zwołuje na dzień 16.03.2018 o godz. 12.00 Walne Zebranie członków. Zebranie odbędzie się w siedzibie Rady w Kędzierzynie-Koźlu, ul. Wyspa 22a.

Śluza Malczyce będzie gotowa do końca majaDrukuj

Śluza Malczyce będzie gotowa do końca majaŚluza na stopniu wodnym Malczyce będzie gotowa do 30 maja - poinformowało w komunikacie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Cel budowy stopnia wodnego Malczyce to zahamowanie procesów erozji w korycie Odry poniżej stopnia wodnego w Brzegu Dolnym.

Projektowany stopień Malczyce pozwoli zabezpieczyć stopień w Brzegu Dolnym przed podmywaniem i utratą stateczności.

Kiedy korekta WWŻ?Drukuj

Kiedy korekta WWŻ?Podczas "Rejsu Prawdy" w 2014 roku dokonano pomiarów faktycznych prześwitów mostów na całej długości Odry od Szczecina do Koźla. W opracowanym wówczas raporcie (Link) wnioskowano o dokonanie korekty wskaźników Wysokiej Wody Żeglownej (WWŻ), determinujących parametry drogi wodnej - w tym rzeczonych prześwitów. Niestety - nic w tej sprawia wówczas nie zrobiono, wręcz przeciwnie: w kolejnych opracowaniach tzw. przepisów miejscowych utrwalono jedynie te wskaźniki, które pochodzą jeszcze z roku 1946. Od tego czasu zmieniły się nie tylko rzędne wodowskazów ale też faktyczne głębokości koryta oraz ustalane przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej graniczne dla bezpieczeństwa stany ostrzegawcze i alarmowe.

"Nasze" ministerstwo w sprawie dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowymDrukuj

"Nasze" ministerstwo w sprawie dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowymMinister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk wystosował do Ministra środowiska Jana Szyszko stanowisko resortu w sprawie śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym. Czytamy w nim m. in., że "projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym opiniuję negatywnie i zgłaszam uwagi formalne odnoszące się do kwestii:

1) Krótkiego terminu uzgodnień i konsultacji publicznych.
2) Wąskiego grona podmiotów biorących udział.
3) Zaproponowanego wykazu śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym.
4) Braku wszystkich składników mienia wchodzących w skład śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym.
5) Terminu wejścia rozporządzenia w życie."