Śluza Malczyce będzie gotowa do końca majaDrukuj

Śluza Malczyce będzie gotowa do końca majaŚluza na stopniu wodnym Malczyce będzie gotowa do 30 maja - poinformowało w komunikacie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Cel budowy stopnia wodnego Malczyce to zahamowanie procesów erozji w korycie Odry poniżej stopnia wodnego w Brzegu Dolnym.

Projektowany stopień Malczyce pozwoli zabezpieczyć stopień w Brzegu Dolnym przed podmywaniem i utratą stateczności.

Kiedy korekta WWŻ?Drukuj

Kiedy korekta WWŻ?Podczas "Rejsu Prawdy" w 2014 roku dokonano pomiarów faktycznych prześwitów mostów na całej długości Odry od Szczecina do Koźla. W opracowanym wówczas raporcie (Link) wnioskowano o dokonanie korekty wskaźników Wysokiej Wody Żeglownej (WWŻ), determinujących parametry drogi wodnej - w tym rzeczonych prześwitów. Niestety - nic w tej sprawia wówczas nie zrobiono, wręcz przeciwnie: w kolejnych opracowaniach tzw. przepisów miejscowych utrwalono jedynie te wskaźniki, które pochodzą jeszcze z roku 1946. Od tego czasu zmieniły się nie tylko rzędne wodowskazów ale też faktyczne głębokości koryta oraz ustalane przez Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej graniczne dla bezpieczeństwa stany ostrzegawcze i alarmowe.

"Nasze" ministerstwo w sprawie dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowymDrukuj

"Nasze" ministerstwo w sprawie dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowymMinister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk wystosował do Ministra środowiska Jana Szyszko stanowisko resortu w sprawie śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym. Czytamy w nim m. in., że "projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym opiniuję negatywnie i zgłaszam uwagi formalne odnoszące się do kwestii:

1) Krótkiego terminu uzgodnień i konsultacji publicznych.
2) Wąskiego grona podmiotów biorących udział.
3) Zaproponowanego wykazu śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym.
4) Braku wszystkich składników mienia wchodzących w skład śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym.
5) Terminu wejścia rozporządzenia w życie."

Stanowisko Rady Kapitanów ws dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowymDrukuj

Stanowisko Rady Kapitanów ws dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowymTreść projektu (RD308) jest sprzeczna z treścią Europejskiego Porozumienia w sprawie Głównych Śródlądowych Dróg Wodnych o Znaczeniu Międzynarodowym (Konwencja AGN), gdyż nie tylko nie zawiera wszystkich dróg wodnych na terenie Polski objętych Konwencją AGN ratyfikowaną przez Polskę ale też nie ujmuje dróg wodnych projektowanych lub mogących do takiego systemu dopisanymi.

Przedstawioną przez Podsekretarza Stanu Mariusza Gajdę propozycję załącznika do Rozporządzenia Rady Ministrów w postaci wykazu dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym należy ocenić negatywnie i odrzucić w całości.

Rejs po Odrzańskiej Drodze Wodnej relacji Śląsk- SzczecinDrukuj

Rejs po Odrzańskiej Drodze Wodnej relacji Śląsk- SzczecinKomentując wydarzenie próbny transport z metą w Szczecinie gratulujemy wykonania podjętego przedsięwzięcia zarówno Zleceniodawcy, Armatorowi, Kapitanowi i jego Załodze. Ów rejs był kolejnym dowodem potwierdzającym działania w obszarze gospodarki RP.

Na jesieni 2014 odbył się po Odrze rejs badawczy z kontenerami w górę rzeki ze Szczecina do Kędzierzyna-Koźla. Rejs ten miał za zadanie obalić podstawowy mit o braku możliwości i niedorzeczności prowadzenia transportu wodnego. Wiosną 2018 roku odbędzie się kolejny rejs "kontenerowy" po Odrzańskiej Drodze Wodnej. Przywrócenie przewozów węgla dla elektrociepłowni Wrocław to kolejny przykład potrzeb i zasadności działań obecnego Rządu RP.

Po dwóch latach działania resortuDrukuj

Po dwóch latach działania resortuJuż wcześniej informowaliśmy na stronach portalu http://www.radakapitanow.pl/news.php?readmore=119 o fakcie pozwania Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Żeglugi Śródlądowej i Dróg Wodnych "Rada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej" przed Sąd Cywilny w Szczecinie za rzekome naruszenie dóbr osobistych dyrektora RZGW Szczecin. W efekcie przeprowadzonych trzech rozpraw Sąd postanowił oddalić pozew. Stowarzyszenie nasze działa transparentnie i zamierzało na bieżąco informować Szanownych Czytelników o przebiegu procesu sądowego. Takie nasze działanie irytowało stronę przeciwną, w związku z czym zmuszeni jesteśmy pełną informację przekazać Państwu dopiero teraz.
476,967 unikalne wizyty