Strategia 2020 dla Odry - spotkanie roboczeDrukuj

Strategia 2020 dla Odry - spotkanie roboczeW dniu 5.02.2014 w siedzibie RZGW Wrocław odbyło się robocze spotkanie dyrektora Edwarda Nawirskiego z reprezentacją Rady Kapitanów w osobach kpt. Czesława Szarka - przewodniczącego Rady, kpt. Andrzeja Podgórskiego - z-cy przewodniczącego i rzecznika Rady oraz pełnomocnika prezydenta Kędzierzyna-Koźla ds Odry Gabrieli Tomik. W spotkaniu wziął udział rzecznik prasowy RZGW Piotr Stachura.

Krótka ale rzeczowa dyskusja dotyczyła spraw związanych z najbliższą przyszłością Odrzańskiej Drogi Wodnej w świetle Strategii Rozwoju Transportu i wynikających z niej ograniczeń dotyczących finansowania projektów związanych z modernizacją odcinka Odry swobodnie płynącej.

Konsultacje c.d. - Interpelacja w sprawie DI SRT 2020Drukuj

Konsultacje c.d. - Interpelacja w sprawie DI SRT 2020Posłanka z Opolszczyzny Janina Okrągły (PO) wraz z grupą posłów złożyła 21.01.2014 na ręce Marszałek Sejmu RP Ewa Kopacz interpelację poselską skierowaną do Pani Elżbiety Bieńkowskiej ? Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie Dokumentu Implementacyjnego (DI) do Strategii Rozwoju Transportu do 2020r z perspektywą do 2030r w zakresie Odrzańskiej Drogi Wodnej, w której czytamy m.in.

Przedstawiony Dokument Implementacyjny (...) wywołuje jednak dużo wątpliwości i zastrzeżeń ze strony samorządów i środowisk związanych z żeglugą śródlądową. (...) Ideą korytarza transportowego jest działanie w obszarze rozwiązań systemowych. Przedstawiony do konsultacji , drugi, zmieniony w swojej treści DI nie realizuje takiej idei wobec ODW.

Konsultacje DI SRT - c.d.Drukuj

Konsultacje DI SRT - c.d.Rada Interesantów Portu Szczecin wraz z Zachodniopomorskim Oddziałem Krajowej Izby Gospodarczej oraz Business Club Szczecin zorganizowali w dniu 28 stycznia spotkanie, którego celem było wypracowanie opinii i wniosków o Projekcie Dokumentu Implementacyjnego Strategii Rozwoju Transportu przedstawionego przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju do konsultacji.

Specjaliści z Zarządu Portu, Urzędu Morskiego, RZGW, PLK CRI, GDDKiA oraz nasi przyjaciele z Dolnego Śląska zaznajamiali nas ze szczegółami Projektu, jego zaletami i wadami. Potem odbyła się dyskusja, która wykazała duże zainteresowanie środowiska gospodarczego i naukowego omówionymi przez ekspertów tematami.

Dokument Implementacyjny Strategii Rozwoju Transportu - konsultacjeDrukuj

Dokument Implementacyjny Strategii Rozwoju Transportu - konsultacjeDokument Implementacyjny Strategii Rozwoju Transportu stał się przedmiotem konsultacji społecznych i każdy ma możliwość bezpośredniego uczestnictwa w opiniowaniu strategii wobec Odrzańskiej Drogi Wodnej. Musimy koniecznie wziąć w tym udział jako środowisko, gdyż jesienią 2013 dokonano w Dokumencie zmian na niekorzyść Odry jako szlaku żeglownego. Wygląda na to, że Administracja „pogubiła” się i nie widzi efektu gospodarczego 700-kilometrowej drogi wodnej. Najlepiej jest wyrazić swoją opinię w oparciu o szczegółowe wnioski i uwagi do Projektu DI SRT (pobierz tu: Kliknij) oraz uzasadnienie i program działań systemowych, które rozwiązują nasze oczekiwania w regionach nadodrzańskich.

Wykonanie analizy społeczno-ekonomicznej rozwoju śródlądowych dróg wodnych w PolsceDrukuj

Wykonanie analizy społeczno-ekonomicznej rozwoju śródlądowych dróg wodnych w PolsceW związku z planowanym przez Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju zleceniem analizy społeczno-ekonomicznej rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce zapraszamy do wyceny realizacji usługi oraz zgłaszania ewentualnych uwag do opisu przedmiotu zamówienia.

Informacje na temat szacunkowej wartości zamówienia proszę przesyłać drogą mailową do 14 lutego 2014 r. do godz. 16.00 na adres przemysław.daca@mir.gov.pl lub na numer faxu: 22 630 14 97.

Kiedy transport wróci na Odrę?Drukuj

Kiedy transport wróci na Odrę?By dostosować Odrę do unijnych standardów potrzeba jednak około 8 miliardów euro. Przy założeniu, że będzie to co najmniej IV (międzynarodowa) klasa drogi wodnej - projekt mógłby być do 80 - 85% sfinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Wynika z tego, ze dostosowanie Odry do klasy międzynarodowej kosztowałoby nas, podatników mniej niż tzw. "modernizacja" do klasy III realizowana w całości za własne pieniądze i na dodatek bez włączenia tej drogi wodnej do szlaków międzynarodowych i płynących z tego tytułu profitów.