Buzek: Kanał Odra-Dunaj jak podbój KsiężycaDrukuj

Buzek: Kanał Odra-Dunaj jak podbój KsiężycaW sobotę 29.03.2014 były premier i były przewodniczący Parlamentu Europejskiego spotkał się w raciborskim Zamku ze społeczeństwem tego miasta. Wśród gości na Zamku w Raciborzu był także czeski europoseł Vojtěch Mynář. Poruszono sprawę Korytarza Dunaj-Odra-Łaba jako szansy na gospodarczy i społeczny rozwój po obu stronach granicy.

- To może być nieprawdopodobny skok gospodarczy dla tego obszaru Europy, którego dobrodziejstwo będziemy mogli ocenić dopiero po latach - "odcinając kupony" z tej inwestycji jak USA z podboju kosmosu - mówił Jerzy Buzek

O wszystkich grzechach przeciwko OdrzeDrukuj

O wszystkich grzechach przeciwko OdrzeRada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej mówiła w Radio Opole o wszystkich grzechach przeciwko Odrze i wszystkich legendach na jej temat.

- Odra po prostu straciła gospodarza, a resort ochrony środowiska, który za nią odpowiada, chce zrobić z żeglownych rzek skanseny i rezerwaty - powiedział w Loży Radiowej kapitan Andrzej Podgórski, członek Rady Kapitanów Żeglugi Śródlądowej, która wytrwale lobbuje na rzecz przywrócenia Odrze gospodarczego znaczenia. - To jest droga transportowa, za którą powinno odpowiadać ministerstwo transportu.

Zielona zaraza atakujeDrukuj

Zielona zaraza atakujeDla "aktywistów" z WWF człowiek jest szkodnikiem i żyjąc niszczy przyrodę. To absurdalne założenie wyklucza jakikolwiek rozwój społeczny, który wymaga często wyborów mniejszego zła. Ci tzw. "ekolodzy" unikają jednak jakiejkolwiek merytorycznej dyskusji, za to z dużą łatwością i przy finansowym wsparciu agend Ministerstwa Środowiska potrafią inicjować skrajnie nieodpowiedzialne zachowania (blokady inwestycji itp.) oraz uprawiają iście goebbelsowską propagandę, celowo fałszując czy też na własny użytek dowolnie interpretując dane statystyczne lub uwarunkowania polityczne czy ekonomiczne. Rozpowszechniane jest właśnie stanowisko WWF Polska w sprawie inwestycji w szlaki śródlądowe związane ze Strategią Rozwoju Transportu. Argumentacja jest jednostronna i jak zwykle nasycona złą wolą a w wielu miejscach graniczy z oszustwem informacyjnym

Strasburg - Parlament Europejski: Korytarz Transportowy Dunaj-Odra-ŁabaDrukuj

Strasburg - Parlament Europejski: Korytarz Transportowy Dunaj-Odra-ŁabaW związku z wizytą Prezydenta Czeskiej Republiki Pana Miloša Zemana w Parlamencie Europejskim w Strasburgu w dniu 26.02.2014r z inicjatywy czeskiego Posła Parlamentu Europejskiego Vojtecha Mynářa otwarta została wystawa poświęcona międzynarodowemu Projektowi Dokończenia Budowy Kanału Dunaj-Odra-Łaba zatytułowana „PRZYSZŁOŚĆ ŚRÓDLĄDOWYCH DRÓG WODNYCH W UE- TEN-T I KORYTARZ WODNY DUNAJ-ODRA-ŁABA”. Uczestnikami tego wydarzenia byli Europarlamentarzyści i Parlamentarzyści Czeskiej Republiki, Polski, Słowacji i Niemiec, a także przedstawiciele licznych środowisk popierających transport wodny śródlądowy w tych krajach.

Współpraca polsko-czeska w sprawie Górnej Odry, DOL i OKODrukuj

Współpraca polsko-czeska w sprawie Górnej Odry, DOL i OKOW środę 26 lutego w siedzibie Parlamentu Europejskiego w Strasburgu będzie miał miejsce wernisaż wystawy oraz konferencja i dyskusja poświęcone dokończeniu projektu korytarza Dunaj-Odra-Łaba i włączeniu go do sieci TEN-T. Spotkanie odbędzie się pod patronatem prezydenta Republiki Czeskiej Milosa Zemana, który ma być także gościem honorowym konferencji. Inicjatorem wydarzenia jest czeski europoseł Vojtěch Mynář?, który wystosował zaproszenie na konferencję do Rady Kapitanów Żeglugi Śródlądowej. Do Strasburga pojedzie prezes zarządu Stowarzyszenia "Rada Kapitanów" kpt. Czesław Szarek.

Zielono mi czyli "Greenmind" o żegludzeDrukuj

Zielono mi czyli "Greenmind" o żegludzeFundacja Greenmind (ang. zielony umysł) została utworzona przez czwórkę przyjaciół z długą historią pracy w ochronie przyrody, wywodzących się z różnych środowisk i mających indywidualny bagaż doświadczeń wynikający m.in. z aktywności w różnych ekologicznych organizacjach pozarządowych.

Fundacja Greenmind stoi na stanowisku, iż z Dokumentu Implementacyjnego należy usunąć inwestycje z zakresu transportu śródlądowego lub dokonać weryfikacji proponowanych inwestycji w oparciu o analizy ekonomiczne, oceny dokonane w ramach tzw. masterplanów, zapisy Rozporządzenia Nr 1315/2013, faktyczne znaczenie transportowe.