Konferencja Odrzańska w Nowej SoliDrukuj

Konferencja Odrzańska w Nowej SoliDnia 14 marca 2013 roku w Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli odbyła się konferencja pt. „Rola rzeki Odry w rozwoju turystyki i gospodarki wodnej Polski i Niemiec na przykładzie projektu Odra 2014". Podczas konferencji uczestnicy zapoznani zostali z rezolucją o następującej treści:

Rezolucja

Uczestnicy Konferencji Odrzańskiej w dniu 14.03.2013

Mając na uwadze utrzymanie w równowadze wytycznych europejskich z krajowymi interesami, a w szczególności nie należy tutaj pominąć komunikacyjnego aspektu znaczenia szlaków żeglugi śródlądowej, międzynarodowe grono uczestników konferencji Odra 2014 podjęło następującą rezolucję i zobowiązuje obecnych na sali senatorów i parlamentarzystów do przekazania jej na ręce wiceprezydenta Komisji Europejskiej i Komisarza ds. Komunikacji - Pana Siima Kallasa:

1. Wykreślenie Kanału Teltow i Kanału Odra-Szprewa z istniejącej sieci TEN-T oznacza dla Wschodniej Brandenburgii i przemysłowego regionu południowo-zachodniej Polski trwałe odcięcie od transgranicznych sieci szlaków wodnych. Oznacza to postępujące pogorszenie się warunków bycia konkurencyjnym dla osadzonego w tym regionie przemysłu i ciągłe, nieproporcjonalnie duże obciążenie dla sieci komunikacji drogowej.

2. W ramach niemieckiej polityki komunikacji przeprowadza się obecnie nową kategoryzacje istniejących dróg wodnych. Kanały i rzeki będące łącznikami w systemie europejskich dróg wodnych mają zostać pozbawione budżetu na ich utrzymanie. Taki rozwój jest niewskazany zarówno pod względem gospodarczym, użytkowo-wodnym jak i turystycznym.

3. Należy natychmiast wycofać decyzję podjętą przez niemieckiego ministra komunikacji Dr. Ramsauera o niwelowaniu zatwierdzonych planów dot. budowy nowej śluzy, ponieważ przez to Polska może na stałe utracić dostęp do europejskiego systemu dróg wodnych. Ponadto w przypadku niewydajnego kanału Oder-Szprewa w Fürstenwalde w celu usprawnienia jego użytkowania należy go przedłużyć do długość 115 m, tak aby umożliwić południowej Polsce i wschodniobrandenburgskim obszarom przemysłowym przyłączenie się do europejskich szlaków dużych statków transportowych.

Pod tymi działaniami podpisują się zaproszeni przedstawiciele gospodarki, transportu, handlu jaki przedstawiciele społeczność Polski i Niemiec. Oczekujemy wyraźnego politycznego określenia się przez Komisję Europejską.

pozdrawiam
Zbigniew Bona
MOSiR Nowa Sól
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?