List otwarty w sprawie próby odwołania ministra GróbarczykaDrukuj

List otwarty w sprawie próby odwołania ministra Gróbarczyka W związku z zapowiadaną na przyszły tydzień próbą odwołania pana ministra Marka Gróbarczyka ze stanowiska Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (zgłoszony jest wniosek o votum nieufności) - pozwalamy sobie wyrazić nasze poparcie dla dotychczasowych działań pana ministra, które chcemy zaadresować do przewodniczącego komisji sejmowej i mediów. Prosimy o zapoznanie się z treścią i w razie poparcia naszej inicjatywy potwierdzenie tego mailem lub telefonicznie (Stowarzyszenie Absolwentów TŻŚ - tel. 607 58 45 33). Upoważni nas to do umieszczenia Państwa jako sygnatariuszy apelu. Ze względu na bardzo krótki termin, prosimy o jak najszybszą odpowiedź.

Z poważaniem,
Waldemar Rybicki
Prezes Stowarzyszenia Absolwentów TŻŚ Wrocław

Order Rzeki Wisły dla Jarosława KałużyDrukuj

Order Rzeki Wisły dla Jarosława KałużyJarosław Kałuża, wiślany żeglarz z Krakowa, twórca Królewskiego Flisu na Wiśle i główny pomysłodawca Roku Rzeki Wisły 2017 został uhonorowany Orderem Rzeki Wisły podczas trwającej w Sandomierzu w sobotę i niedzielę ogólnopolskiej II Gali Orderu Rzeki Wisły.

Nie mniej zaszczytny tytuł Mistrza Szkutnictwa Tradycyjnego przyznano Wacławowi Witkowskiemu, szkutnikowi - właścicielowi rodzinnego tartaku i zakładu stolarskiego w Rychłowicach pod Wieluniem.

W urzędzie miasta Kędzierzyn-Koźle o zagrożeniu powodziowymDrukuj

W urzędzie miasta Kędzierzyn-Koźle o zagrożeniu powodziowymW urzędzie miasta odbyło się spotkanie robocze dotyczące zabezpieczeń przeciwpowodziowych i żeglugi śródlądowej, zorganizowane z inicjatywy miejskich radnych. Wzięli w nim udział m.in. Gabriela Tomik, pełnomocnik do spraw współpracy z samorządem terytorialnym w zakresie rozwoju śródlądowych dróg wodnych oraz Czesław Szarek z Rady Kapitanów.

Zmiany w składzie Zarządu Rady KapitanówDrukuj

Zmiany w składzie Zarządu Rady KapitanówJesienią 2018r zakończyła pracę społeczną w zarządzie naszego stowarzyszenia Wiceprezes Gabriela Tomik, członek założyciel i aktywny działacz Zarządu Rady Kapitanów w okresie 2014-2018 - najpierw w roli Sekretarza a następnie wiceprezesa. Zmiana w Zarządzie odbyła się na wniosek naszej Koleżanki, który został złożony we wrześniu 2018 na ręce Zarządu. Dnia 28 września 2018 r. podczas Nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków stowarzyszenia, wybrany został nowy członek Zarządu. Został nim nasz kolega, członek-założyciel stowarzyszenia "Rada Kapitanów Żeglugi Śródlądowej", absolwent Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu, ks. Marcin Utzig.

O żegludze na koniec roku 2018 w Radio OpoleDrukuj

O żegludze na koniec roku 2018 w Radio OpoleW emitowanej w Nowy Rok wieczorem audycji Haliny Nabrdalik "Mój opolski dom", poświęconej podsumowaniu roku 2018 w żegludze śródlądowej swoje stanowisko zaprezentowali przedstawiciele Rady Kapitanów. Wraz z kapitanami Czesławem Szarkiem (prezesem Rady) i Andrzejem Podgórskim (rzecznikiem Rady) w audycji wzięła udział Gabriela Tomik - pełnomocnik ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej ds kontaktów z samorządami. Odra jako oś województwa opolskiego i jej znaczenie kulturowe, społeczne i gospodarcze była głównym tematem rozważań ale nie ograniczano się jedynie do jej roli w regionie.

Państwo czeskie nie dba o interes transportu wodnegoDrukuj

Państwo czeskie nie dba o interes transportu wodnegoDyrektor zarządzający i spedytor firmy żeglugowej EVD-Sped Lukáš Hradský twierdzi, że Departament Transportu nie darzy sympatią transportu wodnego.. Podczas gdy transport drogowy negocjuje wspólny unijny pakiet, armatorzy będą nadal mieć do czynienia z szykanami. Z powodu złych warunków nawigacyjnych na Łabie armatorzy czescy zmuszeni byli prowadzić działalność na zachodnioeuropejskich drogach wodnych, gdzie nie tylko szykanowano ich nieproporcjonalnie częstymi kontrolami policyjnymi ale także groźbą karania za nie w pełni dochowane uciążliwości MiLog-u (kontrowersyjna niemiecka ustawa o płacy minimalnej i innych zasadach w transporcie - przyp. red.). Armatorzy śródlądowi są zdania, że jest to zamierzony proces likwidacji naszej branży.